Resort in Dunga - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Christel Vranken - WaarBenJij.nu Resort in Dunga - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Christel Vranken - WaarBenJij.nu

Resort in Dunga

Door: Christel

Blijf op de hoogte en volg Christel

12 December 2009 | Kenia, Kisumu

Sinds een week ben ik verhuisd naar een nieuw huis in Dunga. Het huis ligt in een veilige compound en wordt bewaakt door hond Lucy en pup Rex :-).
Het huis is omgeven met veel bomen, een grote tuin en het is erg rustig. Geen schreeuwende kids, getoeter van brommers of auto’s maar natuurgeluiden. De Osogo’s zingen ‘s morgens volop en ‘s nachts hoor je de kikkers. Wat een verademing zeg. Daarnaast 5 minuten wandelen van het Victoriameer en 15 minuten van Dunga Beach waar ze iedere dag verse vis verkopen.
Mijn ‘oude’ buurvrouw Eugine kwam al snel op bezoek en wil nu ook verhuizen zodra haar drieling examen hebben gedaan.

Ik heb nu ‘s nachts een deken nodig want het is er koeler maar ik vind het fijn. Het lijkt alweer meer op het weer in Nederland alleen dan met minder regen en de temperatuur blijft aangenaam.
Mijn huis ligt nu op 9 km van mijn werk maar mij is beloofd dat ik in Januari een brommer krijg. Ik zal met mijn brommer training beginnen zodra ik terug ben ik Kenia. Na mijn werk fiets ik terug naar mijn huisje en staan de woefjes al blij te wachten.

Vandaag gaan we met het hele team van child counselors voor een weekend naar Kakamega forest. Mijn collega’s zijn nog nooit naar Kakamega forest geweest en verheugen zich er erg op. We slapen in een bandas en voor muziek wordt gezorgd. Op zondag leid ik ze rond in Kakamega forest. De foto’s zal ik in Januari op mijn website plaatsen.

Lieve mensen we hebben nu voldoende donaties ontvangen om voor alle child counselors een fiets te kopen. We hebben de fietsen besteld en op 20 December krijgen alle child counselors een fiets. Zodra ik terug ben gaan we een groep foto maken en tot die tijd kunnen enkelen nog even oefenen voordat ze in Januari weer terug gaan naar de scholen. Wilke Gerritsen, Rildy van Osta, Ellen en Kees Franken, mw. Franken-Bitsch, Carla en husband Wieske en Karin Belle, bedankt voor de laatste fietsen en donaties!

Even een overzicht van jullie donaties in 2009. Totaal hebben jullie €6930,-- gedoneerd waarvoor hartelijk dank, ook namens mijn collega’s en project officers van de verschillende projecten! We hebben het geld besteed aan 3 projecten in KUAP (Kisumu Urben Apostolate programme)

1.Rehabilitation project: waar kinderen worden opgevangen die op straat hebben geleefd, verwaarloosde kinderen, of kinderen die misbruikt/mishandeld zijn.
•Spelmaterialen: badminton, springtouw, ballen, darts, Ludo, kaarten, memorygame, basketballen + basket+ palen.
•Kleren
•Schommel
•Snoepgoed, mais
•Tandenpoets 3x en Tandenborstels 2x
•Zwem activiteit

2.Child counseling project: biedt psycho sociale hulp aan kids in scholen, communities of aan kids in ons child counseling and resource centre.
•Inrichting speelkamer in child counseling en resource centre.
•Werkmaterialen voor child counselors: etui, pennen, kleurpotloden, bal, tennisbal, tekenschriften, crepe papier, gekleurd papier, lijm, lineaal, wasco’s, auto’s, bellenblazer, springtouw, tissues, rugzak en een dossier voor iedere school waar ze werken.
•17 Fietsen voor alle child counselors
•Kantoorartikelen (ordners, tabbladen, pennen, whiteboard)
•Koffieapparaat, theekoker, mokken, lepeltjes, suikerpotje, huishoudbussen, afdroogrek, zeepbakje.

3.Home based care project: bezoekt en verzorgt zieke mensen aan huis en biedt hulp aan de aller armste gezinnen door het geven van een maandelijkse voedselpakket en een muskietennet.
•24 Families geholpen met het starten van eigen zaak + donaties voor 3 maanden voedsel
•4 families geholpen met het inrichten van hun huis (meestal 1 of 2 kamers): bedden, matrassen, gikko, houtskool, koppen, borden, bestek, pannen.
•6 kinderen geholpen met schoolgeld/schooltas of schoolschriften
•4 personen geholpen met het betalen van de doktersrekening
•8 personen geholpen met bijdrage voedsel of reiskosten
•1 persoon geholpen met reparatie huis
•1 persoon geholpen met reparatie naaimachine.

Mijn collega’s in Child counseling en Home Based Care werken momenteel aan een nieuwsletter die vanaf volgend jaar verstuurd zal worden (per e-mail) aan alle donoren en geïnteresseerden. In Januari meer hierover.

Momenteel is het echt aftellen geblazen voor me: over 1 week ben ik in Nederland :-). Ik hoorde al dat er sneeuw wordt verwacht en de temperatuur zal dalen tot -7º C. Het zal een hele overgang worden maar ik verlang naar wat kou :-). Ik blijf tot 8 januari 2010 in Nederland en ben te bereiken op mobiel nr 0657191487.


Kwaheri and asante sana!
Christel

  • 12 December 2009 - 11:24

    Ellen Maes:

    Ken jij Ellen Franken?!?

  • 12 December 2009 - 13:29

    Sarah:

    Ha harde werkster,

    Wat super om je verhaal weer te lezen! En wat een mooi huis waar je nu woont :) echt fijn! Wie weet zien we elkaar straks in Nederland nog even, lijkt me leuk! Anders sowieso in januari in Kenya.. Alvast heeeeeele fijne tijd! Ze zullen je missen in Kenya, Peter en Kevin, al je collega's en vrienden!
    Veel liefs,
    Sarah

  • 12 December 2009 - 18:37

    Maria StaalsSr:

    Hai Christel, wat een leuke huis heb je. Ik wens je veel succes en geluk en vrede in je nieuwe nestje. Tot in Nederland! Misschien zien we je nog? Caroline verheugd zich enorm op je komst. Doei, goeie reis naar Brabant/Limburg.

  • 13 December 2009 - 10:49

    Karin Belle:

    Lieve Christel,
    Wat een leuk huis heb je gevonden. En wat heerlijk de rust eindelijk. Het is wel iets verder van je werk, maar dan heb je ook wat. Op een brommer valt het wel weer mee. Wat gaan al je oude buren en buurtkinderen je missen.Goede reis en tot gauw. Lfs. Karin

  • 13 December 2009 - 16:00

    Cas:

    Hoi tante Chris,
    Ik vind je nieuwe huis heel erg leuk.
    Nog 5 nachtjes slapen.....

  • 13 December 2009 - 21:52

    Leilani:

    Hé Chris,

    veel geluk in je nieuwe huisje! Ziet er leuk uit!
    Geniet van het mooie weer want hier is het ijskoud.

    xxx,

    Leilani

  • 16 December 2009 - 21:39

    Gerda Verbraak:

    hey christel, wat ziet je nieuwe huis er leuk uit! Hele goede reis zaterdag , inderdaad heel koud hier.. de eerste schaatsmarathon wordt al weer verwacht. Ik spreek je nog wel over het speelgoed. Groetjes weer, liefs gerda

  • 20 December 2009 - 17:44

    Tanja:

    Ik heb afgelopen weekend je verhalen van begin tot het eind gelezen. Christel wat doe je geweldig werk !!!

    Ik ga mijn best doen om donaties te ronselen in mijn kennissenkring !!!

    Fijne feestdagen en liefs van Tanja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Ontwikkelingswerk in Kenia

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2011

Terug in Kenia

24 Oktober 2010

Een week van afscheid nemen.

14 Oktober 2010

Goed nieuws!

21 September 2010

Dag moesje en Wil

22 Augustus 2010

Werk en leuke uitstapjes
Christel

Actief sinds 11 April 2008
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 107367

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2015 - 25 Oktober 2015

Voorbereidingen reis 2015

15 Oktober 2011 - 27 Oktober 2011

Terug in Kenia

24 Oktober 2008 - 28 Oktober 2010

Ontwikkelingswerk in Kenia

Landen bezocht: